Træning for krop og sind.

SONY DSC

Lige meget om du er helt ny indenfor yoga eller let øvet, så er ashtanga yoga noget du skal prøve!

Ashtanga yoga er opbygget på et system med en lang serie af yogastillinger, som langsomt bliver sværere. Ashtanga yoga består af tre "primary series", første anden og tredje, hvor første serie er den man starter med at udforske.

I ashtanga yoga er yogastillingerne tæt forbundet med åndedrættet, hvor man laver en bevægelse på indåndingen og udåndingen (vinyasa).

Igennem en yogatime vil du bl.a. blive introduceret til:

  • ujjayi pranayama: en vejrtrækningsmetode, som stilner sindet og gør vejrtrækning langsommere og dybere,
  • Asanas: Surya namaskara A og B (solhilsen a og b), stående stillinger, siddende stillinger og afsluttende stillinger inklusiv savasana (afspænding).

Du vil kunne opnå flere positive effekter af regelmæssig praksis af ashtanga yoga:

  • Du vil opleve fornyet energi samt et roligere sind
  • aktivering af fordøjelsesystemet og de indre organer
  • Øget kropsbevidsthed
  • Større udholdenhed samt mere tonede muskler

 

Instruktør: Kirstine, yoga instruktør og fysioterapeut studerende.  

Se yoga video med Kirstine her

Hvornår: Hver torsdag fra kl. 19 - 20

Medbring gerne yoga måtte (ellers har vi måtter, du kan låne), tæppe eller ekstra trøje til afspændingsdelen.

Pris: yoga timen er inkluderet i dit træningscentermedlemsskab ellers kan klippekort købes til kr. 495 for 10 klip.

Booking: foregår i receptionen eller på tlf.nr. 86 42 90 61